Мер Києва Віталій Кличко звинуватив голову КГВА Тимура Ткаченка у блокуванні основних господарських питань та спробі узурпації влади. Останній, у свою чергу, назвав ці звинувачення безпідставними.
Кличко звернувся до президента Зеленського і заявив, що люди з його оточення займаються політичними інтригами, тоді як ситуація поступово стає критичною, у столиці відбувається спроба дестабілізації влади та знищення місцевого самоврядування.
Він зазначив, що Ткаченко нібито порушує указ президента про військово-цивільні адміністрації. Так він повідомив, що Тимур Ткаченко не має військової освіти і навіть не служив в армії, тому, на його думку, голову КГВА призначили з політичних міркувань, і тепер той блокує вирішення основних господарських питань, що загрожує життєдіяльності столиці.
"Відновлення пошкоджених будинків, компенсації постраждалим жителям, відновлення інфраструктури та інші питання. Це дестабілізує управління містом", — сказав Віталій Кличко.
Тимур Ткаченко відповів на звинувачення Віталія Кличка. Зокрема, своє заявлення він назвав "дуже дивним" і заявив, що "вочевидь, мер міста не в курсі, що зараз відбувається в столиці". Своє звернення голова КГВА записав на фоні зруйнованого будинку на Жилянській, в який ворожий дрон влучив у жовтні 2023 року.
"Рішення, що робити з цим будинком, досі немає. Тобто, місто не займалося цим будинком вже більше двох років. Таких будинків у місті значно більше, ніж один. Багато киян реально чекають допомоги від міських властей після російських ударів. Навіть спалені внаслідок обстрілів автомобілі почали прибирати з вулиць нещодавно. І зовсім не після рішення мера", — зазначив Тимур Ткаченко.
За його словами, Кличко знаходить час для запису відео, тоді як реальні проблеми роками не вирішуються. Також він розповів, що нещодавно мав робочу розмову з мером, говорили про те, що треба зробити. Ткаченко зазначив, що замість допомоги в роботі почув "безпідставні звинувачення".
"Тому військова адміністрація буде робити для киян те, що не може зробити мерія. І я не схильний влаштовувати політичні шоу, як люди, які працюють дуже багато років вже в міській владі", — підкреслив він і додав, що з представниками громадського сектора обговорив питання роботи комунального транспорту в Києві під час повітряних тривог.
7 січня Тимур Ткаченко повідомив, що на засідання Ради оборони виніс на розгляд питання розробки алгоритму функціонування наземного громадського транспорту під час повітряної тривоги.
Однак міські влади проти змін у роботі транспорту. За словами Кличка, рух громадського транспорту під час тривог може призвести до трагедії.
"І відповідати ж будуть не ті, хто вимагає не зупиняти транспорт. І не ті, хто роздає обіцянки це зробити, аби зібрати лайки, сподобатися. Найстрашніший популізм — це популізм під час війни. Я ним не займаюся і не буду! Головне — зберегти життя людей. Зауважу, що з початку повномасштабного вторгнення 4 рази уламки ворожих боєприпасів виявляли на наземних ділянках метро. Також виявили частину ракети, яка дивом не здетонувала біля опори мосту Метро", — зазначив Кличко.
Депутат Київської міської ради Леонід Ємець вважає, що питання роботи громадського транспорту в Києві під час тривоги не є основним, тоді як головне — це безпека.
На його думку, вирішувати, чи буде працювати громадський транспорт під час тривоги, має той, хто "діє в межах своїх повноважень". Згідно з українським законодавством, всі посадові особи діють виключно в межах і способом, визначеним законом.
На його думку, ні комунальний, ні приватний транспорт не забезпечує під час тривоги безпеку тих, хто в ньому знаходиться. Кожен водій несе відповідальність за безпеку людей, які перебувають у його транспортному засобі.
"У разі, якщо лунає тривога, всі розуміють, що це консервна банка, яка ніяким чином не здатна захистити від наслідків ні вибуху, ні дрону, ні ракети. На сьогодні водій буде нести кримінальну відповідальність у разі, якщо він не забезпечив людям можливість знайти укриття в сховищі під час повітряної тривоги", — зазначив депутат.
Ємець підкреслив, що війна — це дуже некомфортна історія, в тисячі випадків все може бути нормальним, а на тисячу перший — "щось прилетить".
"Нехай спочатку Верховна Рада врегулює питання відповідальності, а потім вже переходить до питання комфорту. Так, це дискомфортна історія, але якщо завтра загинуть люди в маршрутці чи автобусі, хто буде відповідати? Той, хто прийняв рішення чи водій цього транспортного засобу? Я вам скажу, за кримінальним кодексом відповідати буде водій", — заявив він.
Співзасновник ОО "Пасажири Києва" Олександр Гречко заявив, що в Києві вже 2,5 роки зупиняється громадський транспорт під час тривоги, в результаті чого страждають самі кияни, пишуть петиції, однак міські влади на це не реагують.
Колишній співробітник СБУ та військовий аналітик Іван Ступак зазначив, що з одного боку логічно, що під час повітряної тривоги не працюють заклади, транспорт не ходить, щоб люди йшли в укриття. Але з іншого боку, коли людей виганяють з закладу чи торгового центру, то ті просто чекають на вулиці біля будівлі, а тому перебувають "під більшою загрозою, ніж коли знаходяться в приміщенні".
Експерт розповів, що зупинка громадського транспорту під час тривоги впливає на Київ, зокрема, це "мікроінсульт для української економіки". В результаті втрачаються гроші — "кров війни".
"Немає грошей — немає допомоги армії. Тобто це взаємопов'язано", — сказав він.
Однак, хто буде відповідати за життя людей, якщо в Києві вирішать