Основні вдосконалення в порівнянні з попередньою, сотою версією, стосуються корпусу. Нова модель має литий корпус з ребрами охолодження, які повністю відводять тепло від модуля навіть у найспекотнішу погоду, а також посилене кріплення антени.
"Корпус, до речі, виготовляється вже повністю в Україні, як і всі складові антен, тобто ми ще більше локалізували виробництво і зменшили кількість імпортних компонентів у системі. Відповідно до набору змін, ми також змінили назву — комплекс РЕБ все ще називається "Кульбаба", але вже має код STX. Тепер кожна буква в коді відповідає діапазону частот, які глушить система. Наприклад, S — це 700-й діапазон, T — 800-й, X — 900-й (ще про нього кажуть "тисячний"). Форма перешкод залишається такою ж — купольною", — розповіли в компанії.
Головний аспект модернізації — максимально зручний в експлуатації та ефективний за теплоотдачею корпус.
"Багато чисельні випробування різних версій призвели нас до того рішення і розмірів, які ми зараз впровадили в "Кульбабу STX". Додатково, шляхом зміцнення та зниження кріплення антени, вдалося підвищити живучість антен при зіткненні з перешкодами, такими як гілки дерев у посадках", — уточнили інженери.
Головна мета "Кульбаби" — це FPV-дрони. Поки що система РЕБ не досягає так високо, щоб подавити "Шахеди", але це виправимо, запевнили виробники. Зараз пристрій може подавляти FPV-дрони ворога в діапазонах 400, 500, 700, 800 і 900.
"Скоро будуть ще додаткові модулі на інші частоти, але не будемо забігати наперед", — підкреслили розробники.
Вони також зазначили, що, крім FPV-беспілотників, "Кульбаба" може подавити і наземні дрони, але поки таких випадків наближення наземних дронів до бойових пікапів, оснащених цією РЕБ, не було зафіксовано.
Пристрій радіоелектронної боротьби "Кульбаба" є автономною модульною системою подавлення дронів для використання на автомобілях та легкій бронетехніці. Тобто вона працює локально на машині та прикриває саме авто, не маючи інтеграції з іншими системами навколо.
Залежно від ситуації, "подавлені" системою російські FPV-дрони падають на відстані від 320 до 150 метрів від "Кульбаби", але бувають і випадки з меншими дистанціями. На 50 метрів від цієї РЕБ безпілотники глушаться повністю.
"Комплекси працюють на фронті більше півтора років у кількості понад 1 500 штук станом на жовтень 2024 року. Єдина проблема, з якою стикаються військові, це гілки дерев у посадках та інші перешкоди, які пошкоджують антени та блоки. Але така проблема є для всіх систем РЕБ, що встановлюються на автомобілях", — розповіли в компанії.
Найближчим конкурентом за параметрами та форм-фактором є системи від Unwave та Antidrone.cc.
"Не будемо розкривати в цілому потенційні варіанти обходу "Кульбаби". Глушити систему подавлення сигналів важко. Можливо, надпотужні комплекси на кілька кіловат випромінювання змогли б впоратися з комплексом "Кульбаба", але за таких умов жоден дрон не зможе навіть піднятися в повітря, не кажучи вже про те, щоб долетіти до бойового пікапа, що знаходиться в радіусі 10 кілометрів", — запевнили розробники.