Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінрозвитку) України звернулося до Міністерств фінансів та інфраструктури Польщі та Єврокомісії у зв'язку зі зростанням скарг українських автоперевізників на необґрунтовані штрафи, які накладаються на них під час використання системи SENT/RMPD для реєстрації поїздок по території Польщі, що вступає в силу з 1 листопада 2024 року.
"Очікуємо на відповідну реакцію та вжиття заходів. Також ініціювали зустріч з польськими колегами, щоб детальніше обговорити всі питання", – написав заступник голови Мінрозвитку Сергій Деркач у Facebook.
Він уточнив, що Польща з 1 листопада 2024 року на законодавчому рівні встановила обов'язковість реєстрації перевізників третіх країн у системі SENT/RMPD під час поїздок по своїй території, і українські перевізники добросовісно виконують ці нові правила.
"В даний час, як повідомляють перевізники, штрафи накладаються за незначні технічні помилки. Наприклад, за відсутність розділового знака. Також санкції застосовуються за відсутність GPS-сигналу протягом кількох сот метрів дороги. Йдеться про штрафи максимального розміру – 12 тис. злотих, що становить близько 120 тис. грн", – описав суть проблеми заступник міністра.
Він нагадав, що ключовою заявленою метою впровадження системи SENT/RMPD є запобігання каботажним перевезенням, і ці "порушення" жодним чином їй не перешкоджають.
"Мова йде про коректну роботу самої системи, потребу в службі підтримки, чітке співвідношення між порушенням і застосованою санкцією", – зазначив Деркач.
Заступник міністра рекомендував автоперевізникам України повідомляти про неправомірне, на їхню думку, накладення штрафів польською стороною.
Згідно з даними Державної митної служби України, у 2024 році кількість пропущених транспортних засобів через митний кордон України зменшилася на всіх кордонах: найбільше з Молдовою – на 3,4%, до 1,44 млн, з Польщею – на 7,3%, до 4,32 млн, з Румунією – на 7,4%, до 1,51 млн, зі Словаччиною – на 8,7%, до 0,84 млн і з Угорщиною – на 10%, до 0,90 млн.